Blogger Template by Blogcrowds.

"Minu pere ja muud loomad"

Originaalpealkiri: "My Family and Other Animals"
Autor: Gerald Durrell
Sari: Gerald Durrelli Korfu saaga
Teema: Gerald Durrelli elu Korful
Žanr: Autobiograafiline
Esimest korda välja antud: 1956
Lehekülgi: 352
---
Gerald Durrell sündis 1925.aastal Indias. Aastatel 1933-1939 elas tema perekond Korfu saarel. Elust Korful on Durrell kirjutanud veel kaks raamatut - «Linnud, loomad ja sugulased» ning «Jumalate aed».
Väikesest Gerryst sai lugupeetud loodusteadlane ja kirjanik. Ta käis kümnetel ekspeditsioonidel üle terve maailma, asutas loomaaia Jersey saarel ning tegutses aastaid väljasuremisohus haruldaste loomaliiide säilitamise nimel.
Tema vend Larry, kellest sai mõjukas kirjanik Lawrence Durrell, elas Korful ja teistel Kreeka saartel ka pärast Teist maailmasõda ning kirjutas need oma paljudesse romaanidesse ja reisikirjadesse.
---
"Ei, kui me läheme Kreekasse, siis läheme sinna kõik koos."
"Sa liialdad, Larry," ütles ema kaeblikult, „ja igal juhul ei saa ma otsekohe heast peast sõitma hakata. Pean vähemalt selle majaga midagi ette võtma."
"Ette võtma?" Taeva pärast, mida sa’s peaksid temaga ette võtma? Müü maha!"
"Seda ma ei saa teha, kallis," ütles ema šokeeritult.
"Miks?"
"Aga ma ju alles ostsin selle."
"Ja müüdki maha, niikaua kui tal veel nägu ja tegu on."
"Ära räägi rumalusi, kallis," ütles ema kindlalt. "See ei tule kõne allagi. See oleks lausa hullumeelsus."
Nii me siis müüsimegi selle maja maha ja lendasime nagu sügisene pääsuparv Inglismaa pahura hilissuve eest minema.
---
Jutt põhimõtteliselt jooksis, tegevus liikus, ei jäänud ühe koha peale toppama üldjuhul jne. Aga siiski, midagi vapustavalt head see minu jaoks ka ei olnud. Ma ei saa öelda, et ma loodust absoluutselt ei salliks, aga selles raamatus oli loomi ja kõike seda muud värki kuidagi liiga palju. Need kohad, kus ta perekond oli sees, olid veel kuidagipidi huvitavad. Võib-olla langetab raamatu mainet juba fakt, et see on kohustuslik, aga ma ei arva, et see oleks ainus põhjus. Kohustusliku kirjanduse raamatud lihtsalt kipuvad (mõne erandiga) aegunud olema. Kusjuures see on isegi üks paremaid raamatuid, mis meile kohustuslikuks on tehtud, aga samas vabatahtlikult ma teda ilmselt läbi poleks lugenud. Enne selle raamatu lugemist olin ma kuulnud paljude täiskasvanute arvamust, et see on ilgelt naljakas raamat jne. Minu arust ei olnud seal midagi väga naljakat (erinevalt näiteks Bartimaeusest, kes oli läbi ja lõhki naljakas :D ). Okei-okei, see polnud aus võrdlus, nad on erineval ajal kirjutatud ja täiesti erinevas stiilis raamatud. Minu meelest käitusid mõned perekonna liikmed (Larry ja kohati Margo ka) oma vanuse kohta imelikult või lapsikult. Ja mõned sündmused olid samuti ebareaalsed/värvikamaks muudetud. Aga kuna see on autobiograafiline, siis võib ju oletada, et Durrellide perekond oligi selline. Ja siis, mulle tundus kahtlane, et magnoolia õitses septembris. Minu meelest peaksid puud ja taimed ikka kevadel õitsema xD aga you can never know. (Ja ma leidsin selle ka: "Magnooliaid armastatakse soojemates maades väga. Nad õitsevad varakevadel enne lehteminekut.") Tõlkija järelsõnas oli veel mainitud, et tänapäeva "linnalastele" lähevad kõiksugu looma- ja loodusjutud väga hästi peale ja need ostetakse kiiresti-kiiresti poodidest ära. Aga ma siiski kaldun arvama, et see jutt oli kirjutatud siis, kui see raamat esimest korda Eestis välja anti, ehk siis 1976. aastal. Mulle on lihtsalt jäänud mulje, et Harry Potteri stiilis raamatud lähevad tänapäeva noortele palju paremini peale. (: Üldiselt oli tõlge täitsa hea, mõned näpukad olid, aga seda ikka juhtub. Ja ma arvan, et see sobiks lugemiseks kõige paremini väiksematele lastele, ehk siis mingi 7-10 aastastele umbes või päris täiskasvanutele :). Muidugi kõiki vahepealses vanuses loodusfänne/loodusjuttude fänne peaks see ka huvitama, vist..
---
Minu arust napilt üle keskmise: 6/10

1 comments:

See ongi sobilikum kooli esimestel aastatel, aga vähe on neid lapsi, kes sellel ajal üldse lugeda viitsivad :D Kui raamat on hästi sündmustetihe, seda see kindlasti on, siis see loetakse läbi.

September 25, 2019 at 9:57 AM  

Newer Post Older Post Home